Om

Ny bild (126) lineVälkomna till Digital Marknadsföring. Här delar vi med oss av de insikter vi samlat på oss under årens lopp. Vårt fokus är primärt strategiska frågeställningar rörande hur digital teknik påverkar marknadsföring. Vi kommer kontinuerligt att publicera reflektioner och intressanta case. Främst kommer retailrelaterade frågeställningar att behandlas. Denna sida har ett bloggformat och på hemsidan visas de senaste inläggen med nyast överst.

Ny bild (79)I augusti 2015 (andra upplagan juni 2018) utkom boken Digital marknadsföring på förlaget Sanoma Utbildning. Boken beskriver med aktuell forskning och praktiska exempel hur digitaliseringen tar företags marknadsföring till en ny nivå. Som ett komplement till boken publiceras här läsanvisningar, sammanfattning och efter hand aktuella case mm. Det arbete som legat till grund för boken har till stor del finansierats av Handels Utvecklingsråd, HUR.

Vi vänder oss här både till praktiker, studenter och lärare. Utöver läsanvisningar och annat material relaterat till boken kommer vi att kommentera utvecklingen av området.

För de med ett mera akademiskt intresse rekommenderar vi en av oss nyligen publicerad genomgång av området: Mobile marketing: A literature review on its value for consumers and retailers.

Roger Ström och Martin Vendel

Ny bild (126) line